Deadlines, love it of hate it!

Deadlines, de confrontatie is niet altijd fijn. December is een maand waarin we weer eens met de neus op de feiten worden gedrukt wanneer het om deadlines gaat. Werk je met een team? Dan kun je er gewoonweg niet omheen. Iedereen trekt je aan je jas en soms vervloek je ze wel eens. Want je hebt het zelf ook ontzettend druk zo voor het einde van het jaar.

ROT OP MET DIE DEADLINES

Als Online Business Manager heb ik er niet alleen deze maand mee te maken. Ik houd mijn klanten namelijk het hele jaar deadlines voor. Misschien voelt dat niet altijd even fijn. Zorgt het voor een opgejaagd gevoel. Maar samenwerken met een team vraagt ook om verwachtingen managen en het overzicht houden. Zonder deadlines kan er niet gegarandeerd worden dat iets op tijd wordt afgerond door één van de teamleden. Dat zorgt voor teleurstelling voor jou als klant, maar is ook geen fijn gevoel voor het team.

AANDACHT EN FOCUS

Daarom is planning en overzicht zo belangrijk binnen een bedrijf. Dat wil niet zeggen dat alles maanden van tevoren tot in de puntjes afgetikt moet worden. Zo ver ga ik echt niet ? Maar het is wel belangrijk om de aandacht en focus te houden. Daar help ik klanten bij. Wat IK namelijk heel vervelend vind is wanneer je kort van tevoren wordt verrast door iets wat de klant wenst, maar wat dan niet tijdig geleverd kan worden.

Iets bedenken is zo gebeurd, maar vaak komt er meer bij kijken dan dat de klant zich realiseert. Er zijn veel meer stappen nodig om het idee uit te werken en die worden wel eens gemist. Blinde vlekken noem ik dat.

Als Online Business Manager denk ik mee over het grotere geheel. Ik zorg ervoor dat de klant de aandacht en focus weet te behouden en kijk ook of bepaalde beslissingen gevolgen hebben voor meerdere ‘afdelingen’ binnen het bedrijf. Iets dat de klant vaak even over het hoofd ziet. Alleen daarom is het al belangrijk om regelmatig met een Online Business Manager te sparren. Ik plan deze momenten proactief in met mijn klanten. Op die manier breng ik al rust aan, wat voor beide partijen heel erg fijn is.

En hoe fijn is het als de werkzaamheden met aandacht en focus uitgevoerd kunnen worden? Zonder dat het team en de klant de tijdsdruk voelen, waardoor fouten in een klein hoekje zitten. Met dit overzicht en deze rust maak ik mijn teamleden blij en is de klant ook heel erg geholpen.

DEAL WITH IT 

Dus ik zeg: accepteer het. Omarm het. Ondanks dat deadlines misschien niet jouw ding zijn. Het helpt de efficiënte binnen je bedrijf te vergroten. Want zeg nou zelf: Hoe zou jij het vinden als één van jouw klanten zich niet aan deadlines houdt? Ik weet zeker dat jij daar ook afspraken over maakt!

Ben jij iemand die als een kip zonder kop door je bedrijf rent? Maar nu beseft dat je inzichtelijk wil hebben waar je in jouw bedrijf meer efficiëntie kunt behalen?  Neem contact op via support@hetvirtueleregelhuis.nl.

18 december 2018 |

Angelique van der Meyden

Laatste nieuws

Dit item delen: