arrow_drop_up arrow_drop_down
8 oktober 2019 

ProfitCon was outstanding!

Met een stempelkaart in de hand loop ik door een museum in Morristown, New Jersey. De locatie voor het jaarlijks terugkerende event ProfitCon USA. Ook dit jaar ben ik van de partij, voor de tweede keer alweer. Het is pauze en ik neem een kijkje bij de verschillende sponsors van het event. Ik raak aan de praat met een bedrijf waar Virtueel Assistenten (VA)  ingehuurd kunnen worden. Natuurlijk wekt het mijn nieuwsgierigheid vanuit mijn rol als Online Business Manager (OBM). Al pratende heb ik respect voor de wijze waarop zij werken met buitenlandse VA’s. Interessant om ook hun concept te horen. Ik vraag een stempel en loop door naar de volgende sponsor.

Be different!

De pauze is voorbij, dus hop naar binnen en een plekje zoeken in de zaal. Het thema van dit jaar is OUTSTANDING. In de uitnodiging stond: neem een zonnebril mee. Wat neem je dan mee uit Nederland? Een gewone zonnebril heb ik altijd wel in mijn tas zitten, maar hoe draagt dat bij aan het thema OUTSTANDING? Gelukkig komt er hulp uit de ‘oranje doos’ van Hup Holland Hup en ik neem een heerlijk grote, opvallende oranje zonnebril mee. Daar kun je niet om heen, dat is een Nederlander!  Oftewel, de Dutchies zoals we genoemd worden binnen de Profit First members.

Anders dan anders zijn. Be different. Dat is de rode draad in alle keynotes. Waar maak je het verschil? De keynotes zetten mij weer op scherp om na te denke waar ik het verschil kan maken. Voordat ik verder kan denken wordt er een wens vervuld. Ja, ook dat is geweldig om te zien. In de goodiebag die je bij de start van het event ontvangt zit een wenskaart. Hier vul je een wens in, een wens op wat voor gebied dan ook. De één wenst kaartjes voor een musical, een bladblazer voor de tuin of op  het gebied van coaching. Wens wat je wil, niets is te gek. Met de andere Dutchies raak ik aan de praat over de verschillende wensen. Wat kunnen wij als Nederlanders hierin betekenen? Het lijkt zo ver weg om hier aan mee te kunnen doen. Femke Hogema, die op dit event natuurlijk niet mag ontbreken als Profit First guru uit Nederland, vertelt over een wens van een deelnemer van 2 jaar geleden die graag naar Nederland wilde komen en daar een plaats om te overnachten zocht. Destijds kon de wens niet in vervulling gaan en spontaan geef ik aan dat ik een tweede huisje heb. We besluiten de wens dit jaar in vervulling te laten gaan en voordat ik het weet sta ik op het podium met iemand die OUTSTANDING blij is om eindelijk Nederland te kunnen bezoeken. Wat een onbeschrijfelijk gevoel is dit om iemand op deze manier te kunnen helpen, hier maak ik het verschil in iemands leven.

Winst

Pauze. Op pad om mijn stempelkaart vol te krijgen. Het is eigenlijk te bizar voor woorden. Waarom loop ik hier in hemelsnaam met zo’n suf stempelkaartje rond. Thuis heb ik niets met winacties en verklaar ik mijn man voor gek bij iedere loterij waar hij aan mee doet. Mijn standaardreactie: ‘Je wint toch nooit wat’. Toch heb ik hier een soort gevoel van winnen. Stel je toch voor dat ik die USD100 win? Dat is namelijk de prijs die je kunt winnen. Ik hoor je denken, is dat dan de moeite waard?

ProfitCon-stempelkaart

In gedachten keer ik terug naar de reactie van één van mijn klanten bij de eerste uitkering van haar winst. ’Nou, dat is ook de moeite’ zei ze. ‘Wat moet ik daar nou mee?’
Ik leg haar uit dat dit de eerste echte winst in euro’s is die zij zichzelf kan uitkeren en doe haar beseffen dat ze meer zicht op haar cijfers heeft dan voorheen en nu inderdaad de eerste winst uitkeert. Cash, echte euro’s. Ga iets leuks doen, zeg ik. Geniet ook van de kleine dingen in het leven. Je zult zien dat de komende kwartalen de winst alleen maar gaat oplopen. Met een glimlach hebben we destijds het gesprek afgesloten.

En nu, na een paar maanden, is haar winst gegroeid. Maakt Profit First een verschil in haar leven.

By the way, ik heb de USD100 niet gewonnen. Maar inmiddels wel mijn winst uitgekeerd ;-).

Over de schrijver
Angelique heeft jarenlang in de corporate wereld alles meegekregen over bedrijfsmanagement. Toen zij het zelfstandig ondernemerschap omarmde merkte zij dat dit een ondergeschoven kindje is bij veel ondernemers. Veel ondernemers blijven alleen ploeteren maar om een winstgevend bedrijf te bouwen dat draait als een geoliede machine is meer nodig. Zij heeft zich gespecialiseerd in Profit First en Het Clockwork-effect, methodes waarvan Mike Michalowicz de bedenker is. Zij is de enige CLockwork Mentor in Nederland en helpt ondernemers te bouwen aan een winstgevend bedrijf dat draait als een geoliede machine.
Reactie plaatsen

Ook wij gebruiken cookies!