Welke oplossing werkt voor jouw uitdaging?
Welke oplossing werkt voor jouw uitdaging?
04 mei 2020 
1 min. leestijd

Welke oplossing werkt voor jouw uitdaging?

Vandaag de dag kun je overal uitlegvideo’s over vinden. Over je auto, de tv of de airco. Als iets niet werkt, ga je naar Youtube of Google hetgeen waar je naar op zoek bent. Vervolgens ga je met de video aan de slag en weet je dat het probleem is opgelost zodra het weer werkt. Zo simpel is het!

Past de informatie bij jouw uitdaging

Online kun je ook veel informatie vinden over wat met je business te maken heeft en hoe je die kunt verbeteren op diverse gebieden. Het is alleen niet zo simpel om uit te vogelen of dit werkt voor de uitdaging die jij op dit moment in je business hebt. En daarbij weet je ook niet of dit de daadwerkelijke oplossing is of dat er eerst een ander probleem opgelost moet worden.We lossen de problemen op die dagelijks oppoppen en gaan daarbij af op ons onderbuikgevoel. Mike Michalowicz heeft een methode ontwikkeld om te identificeren wat als eerste opgelost moet worden binnen je bedrijf. In dit artikel kun je er alles over lezen.

De O.M.E.N. methode

Maar wat ga je doen zodra de eerste behoefte duidelijk is? Dan heb je een systeem nodig om te meten en ervoor te zorgen dat wat je doet ook daadwerkelijk werkt. je kunt namelijk niet controleren of je bedrijf start, net zoals een auto zodat je weet dat het probleem verholpen is. Voor je bedrijf heb je statistieken nodig om de voortgang bij te houden en aanpassingen te doen als dat nodig is.Dat hoeft echt niet ingewikkeld te zijn. De O.M.E.N. methode kan je prima helpen bij het oplossen van jouw probleem.

O = Objective

Objective staat voor de doelstelling. Welk resultaat wil je bereiken? Wat is de uitkomst? Bepaal wat nodig is om van A naar B te komen.

M = Measurement

Measurement staat voor meten. Meten = weten!  Bepaal wat de meest eenvoudige manier is om je voortgang te meten. Houd het vooral simpel en zorg dat het je niet in verwarring brengt.

E = Evaluation

Evaluation staat voor het analyseren van de cijfers. Bepaal hoe vaak je de rapportage analyseert. Welke frequentie houd je aan en bepaal tussentijdse mijlpalen.

N = Nurture

Nurture staat voor bijsturen. Hoe zorg je ervoor dat je bijstuurt als dat nodig is. Zorg dat het doel en de manier van meten duidelijk is voor je teamleden.Deze methode houd je scherp om de behoefte welke je hebt geïdentificeerd zo goed mogelijk op te lossen. Zodra dat gelukt is kijk je terug naar de vragenlijst om zo het volgende probleem aan te pakken. Zo werk je aan een stevig fundament en draait jouw bedrijf als een geoliede machine.
Over de schrijver
Angelique heeft jarenlang in de corporate wereld alles meegekregen over bedrijfsmanagement. Toen zij het zelfstandig ondernemerschap omarmde merkte zij dat dit een ondergeschoven kindje is bij veel ondernemers. Veel ondernemers blijven alleen ploeteren maar om een winstgevend bedrijf te bouwen dat draait als een geoliede machine is meer nodig. Zij heeft zich gespecialiseerd in Profit First en Het Clockwork-effect, methodes waarvan Mike Michalowicz de bedenker is. Zij is de enige CLockwork Mentor in Nederland en helpt ondernemers te bouwen aan een winstgevend bedrijf dat draait als een geoliede machine.